Educarea limbajului şi abordarea de către copilul preşcolar, la această vârstă, a formelor sale mai complexe, cu care va opera mai târziu în şcoală, sunt favorizate de crearea unui mediu cultural propice, fapt ce nu poate fi conceput în afara limbii. În acest sens, atât educatoarea cât şi părinţii trebuie să pună la dispoziţia copilului diverse materiale care să se constituie într-un mediu cultural activ şi stimulativ: cărţi, caiete, unelte de scris, ziare, reviste, imagini şi jocuri cu imagini, discuri, casete audio şi video etc. Dintre toate acestea, cartea trebuie să devină prietena copilului de la cea mai fragedă vârstă. Ea îl ajută pe copil să parcurgă căile cunoaşterii, de la concret la abstract, de la intuiţie la reprezentare şi fantezie. Cu ajutorul ei, copilul intră în posesia numeroaselor instrumente care şi pot satisface dorinţa de a descoperi realitatea înconjurătoare. De asemenea, dintre speciile literare cu cea mai mare influenţă în dezvoltarea şi educaţia copilului preşcolar, poezia se remarcă în mod deosebit. Rimele şi poeziile pentru copii sunt, de fapt, căile prin care copilul preşcolar pătrunde în lumea cuvintelor frumoase, căile prin care acesta dobândeşte siguranţă în folosirea limbajului. Versurile constituie, aşadar, o parte importantă a experienţelor de limbaj ale copilului. Culegerea conţine poezii scrise, în cea mai mare parte, de autori consacraţi. Poeziile sunt structurate în funcţie de obiectivele următoare:Familie, grup de joacă - reguli de comportare în grup; Reguli referitoare la circulaţia rutieră; Obiecte şi reguli de igienă; Anotimpuri, fenomene ale naturii şi reguli de protecţia mediului înconjurător; Norme de comportare în societate; Cunoaşterea unor elemente de istorie, geografie, religie, sărbători şi alte evenimente. Ele pot să vină în sprijinul cadrelor didactice din învăţământul preprimar şi primar, în activităţile desfăşurate cu copiii la clasă, dar şi în sprijinul părinţilor care vor dori să contribuie la îmbogăţirea experienţelor de limbaj ale copilului. Ilustraţii ale acestor poveşti sub formă de planşe se găsesc în setul de planşe "CUM NE COMPORTĂM" respectiv "FAPTE BUNE, FAPTE RELE".