Eminescu. Negocierea unei imagini

Cartea Romaneasca
34,95 Lei
Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU20973 Ai nevoie de ajutor? 0752114114
    Premiul pentru debut al revistei Romania literara pentru anul 2008. Nominalizare la Marile Premii Prometheus - Opera Prima, 2008. Premiul „Eminesciana” al Salonului International de Carte de la Chisinau, editia 2008. Premiul Manuscriptum pentru debut (2008).

„In acest studiu, autorul reuseste o dubla performanta: pe de o parte se achita de cerintele eruditiei eminescologice, cu pretentiile ei de exhaustivitate, rigoare si inscriere intr-o traditie interpretativa; pe de alta parte, construieste un discurs critic proaspat, provocator, inventiv, independent de orice canon autoritar. Tocmai acest balans intre istoria literara, care sfideaza amatorismul diletant, si eseismul stralucitor, ofensiv cu tabieturile si tabu-urile profesionalismului prafuit, aceasta jonctiune neobisnuita intre meserie si neastimpar creator, intre cunoastere si expresivitate fac din cartea lui Iulian Costache o reusita exemplara.” (Paul Cornea)

„Invatat, fara a deveni pedant, cu o minte fina si fertila, Iulian Costache este reprezentativ, daca nu pentru o categorie intreaga, macar pentru un tip decarturar ajuns la maturitate de care cultura noastra are vitala nevoie.” (Livius Ciocarlie)

„Cartea lui Iulian Costache este o cercetare ampla, ambitioasa si provocatoare, ce tine in egala masura de istoria literara si estetica receptarii. Autorul demonstreaza ca, in analiza mitului Eminescu, trebuie sa avem in vedere si istoria receptarii operei eminesciene. Cartea se citeste cu permanent interes si e plina de idei originale si fertile.” (Alexandru Calinescu)

„Sint multe lucruri noi, de ansamblu si de amanunt, cu privire la opere dintre cele mai batute ale lui Eminescu, ceea ce constituie, in sine, un merit exceptional. Studiul este captivant intelectual, fara poncifele obisnuite (de la o vreme) cind e vorba de Eminescu, o contributie iesita din comun si care merita cu prisosinta a fi citita.” (Nicolae Manolescu)

Nr. pagini: 372

ISBN: 9789732319437

An aparitie: 2008