Lucrarea are ca principal obiectiv exersarea cunoştinţelor de limba română şi matematică atât prin obişnuirea şcolarului mic cu folosirea achiziţiilor sale anterioare, cât şi prin dobândirea altora noi, în demersul didactic.
Pornind de la ideea că „a învăţa să citeşti este o problemă a întregii vieţi”, prezenta lucrare intenţionează să înlesnească, încă de la început, învăţarea activă şi motivată a unora dintre instrumentele esenţiale ale activităţii intelectuale, să stimuleze dezvoltarea deprinderilor de comunicare a gândurilor, a ideilor şi a sentimentelor, corect, logic, coerent şi concis.
Prezentul caiet plasează pe elev în contact cu obiecte, fenomene, situaţii şi trăiri familiale plăcute lumii sale, animale, plante, munci şi meserii, atitudini faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi.
Prin secvenţele de lectură şi prin exerciţii s-a avut în vedere şi realizarea unei directe şi permanente legături a învăţării citirii cu dezvoltarea gândirii şi a vorbirii elevului.
Copilul de clasa I intră şi în lumea matematicii, o lume captivantă, plăcută multor copii. De la elementele prematematice se trece la matematica de zi cu zi: numeraţia 0-10, operaţiile de adunare şi scădere, comparaţii, compuneri, descompuneri apoi numeraţia 10-100, probleme, jocuri. Noua Lege a învăţământului precizează că în ciclul primar, curriculum-ul naţional se axează pe opt domenii de competenţe cheie care determină profilul de formare al elevului.
Prezentul caiet vizează cu preponderenţă formarea competenţelor de comunicare în limba română, competenţe de bază de matematică şi ştiinţe, competenţe de a învăţa să înveţi, fiind un instrument util în perioada recapitulării finale a clasei I şi în perioada evaluării iniţiale din clasa a II-a, oferind modele de teste necesare ambelor perioade amintite.
Nr. pagini: 96
ISBN: 9786065141155
Format: 27x19 cm
An aparitie: 2012
Editie: Brosata/Lucioasa