Medierea reprezinta un mijloc de rezolvare a con¬flictelor iar legislatia din Romania, ca si cea din alte tari, in confor¬mitate cu directivele europene, recomanda judecatorilor, avocatilor si partilor sa recurga la mediere in cadrul procedurilor judiciare pentru a gasi o solutie mai buna.
Acesta poate fi, de asemenea, un mijloc de a preveni conflictele. In tarile in care medierea este deja bine dezvoltata, avocatii vor sugera sa se apeleze la mediere inainte de a merge la tribunal.
Existenta unei clauze de mediere in contract este deosebit de eficienta. Aceasta clauza va obliga partile sa apeleze la mediere inainte de a merge la tribunal. S a dovedit ca aceasta metoda ajuta la salvarea rela¬tiilor comerciale prin instituirea unui proces de negociere (asistata) inainte de declararea existentei unui conflict si apelarea la instanta.
Medierea poate fi, de asemenea, un instrument de gestiune. Com¬paniile sunt din ce in ce mai mari si au entitati specializate in functie de domeniul tehnic sau localizarea geografica. Relatiile dintre astfel de enti¬tati sunt adesea dificile. Daca superiorul alege intre ele, acest lucru va genera frustrare si resentimente, care la randul lor dau nastere unor conflicte permanente ce consuma resursele organizatiei.