"Şi atunci despre ce e vorba? Despre a avea încă un stil? Nu doar regatul meu, ci Cerul pentru un stil! Acesta este un strigăt de disperare; acesta este marele paradis pierdut." - Hendrik Petrus Berlage, 1905
Unitatea dintre arta si viata a fost nazuinta stilului Art Nouveau in avantul sau spre modernitate. Pe baza unor idei şi idealuri comune, artiştii au căutat un stil omogen, care să-şi găsească expresia nu în uniformitate, ci în diversitate. În ciuda tuturor contradicţiilor, cadrul unificat se manifestă prin intermediul marii diversităţi.
Istoricul de artă şi cercetărorul Art Nouveau Dr. Gabriele Fahr-Becker urmăreşte această aspiraţie de a găsi un stil universal în impactul acestuia asupra arhitecturii, designului de interioare, mobilierului, lucrărilor în aur şi argint, artei ceramice şi sticlăriei, graficii şi picturii. Ea călăuzeşte cititorul prin diverse şcoli naţionale din Scoţia, Anglia, Franţa, Olanda, Belgia, Italia, Spania, Rusia, Scandinavia, Germania, Austria şi Statele Unite ale Americii. Sunt comentate aici atmosfera literară şi filosofică, dar şi influenţele culturale sau naţionale asupra teoriilor şi scrierilor artiştilor şi ale contemporanilor lor.
Sunt prezentaţi în detaliu artişti faimoşi ca Charles Rennie Mackintosh, Edvard Munch, Josef Hoffmann, Antoni Gaudi i Cornet, Rene Lalique şi Louis Comfort Tiffany, dar şi alţii mai puţin cunoscuţi.
Astfel, nenumăratele filoane ale stilului Art Nouveau sunt întreţesute pentru a forma tabloul complex, şi totuşi clar recognoscibil, al unei mişcări artistice de la începutul secolului al XX-lea.
Scrie un review
Review-ul a fost trimis cu succes.