Traducere de Mihai Ungurean.
Ameliorarea continua a conditiilor de viata a devenit un scop al
societatilor democratice, iar spiritul consumerist s-a infiltrat pina
si in raporturile individului cu familia si religia, cu politica si
sindicalismul, cu divertismentul si cultura. O extindere neincetata a
logicii comerciale la toate sferele existentei marcheaza intrarea
intr-o noua faza, cea a hiperconsumului. Totul devine marfa,
motivatiile cumpararii isi pierd legatura traditionala cu pozitia
sociala si sistemul claselor, iar consumul e unul emotional, subiectiv,
axat exclusiv pe cautarea noutatii si a placerii. Si totusi,
distantindu-se de criticile alarmiste ale societatii de consum si de
entuziasmele facile generate de societatea bunastarii, eseul lui Gilles
Lipovetsky arata ca perpetua noastra cautare a unei fericiri multiforme
nu e reductibila la bunuri materiale. Noua etica consumerista nu
presupune in mod necesar o infringere a gindirii, ce isi gaseste un
stimul inedit in chiar puternica individualizare a consumului si in
faptul ca individul e mai mult ca oricind nevoit sa-si caute propriile
repere.
Cuprins:
Cele trei faze ale capitalismului de consum • Productie si marketing de
masa • O tripla inventie: marca fabricii, ambalajul si publicitatea •
Marile magazine • Dincolo de standing: consumul emotional •
Consum, timp si joc • Inflatia de nou • Consumator „profesionist” si
consumator anarhic • Superman: obsesia performantei, placerile
simturilor • Viata profesionala, viata privata • Intelepciunea sau
ultima iluzie
Scrie un review
Review-ul a fost trimis cu succes.