Lucrarea este abordată în conformitate cu Precizările Ministerului Educaţiei şi Cercetării referitoare la Curriculumul pentru formarea iniţială a cadrelor didactice din învăţământul secundar prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic.
În raport de aceste Precizări (nr. 39076/ 22.10.2001), cartea este structurată pe 4 module:
1) Introducere în pedagogie, analizează fundamentele pedagogiei (conceptul de educaţie, funcţiile şi structura educaţiei, conţinuturile şi formele generale ale educaţiei, direcţiile generale de dezvoltare a educaţiei).
2) Teoria şi metodologia curriculumului, analizează problematica teoriei şi metodologiei curricumului în contextul ştiinţelor educaţiei:
- fundamentele curricumului,
- cadrul de realizare a curricumului,
- componentele şi produsele curricumului,
- schimbarea curricumului în condiţiile reformei învăţământului;
3) Teoria şi metodologia instruirii, analizează problematica specifică teoriei şi metodologiei instruirii:
- procesul de învăţământ, normativitatea procesului de învăţământ,
- acţiunile realizate la nivelul procesului de învăţământ (predarea-învăţarea-evaluarea),
- obiectivele-conţinutul-metodologia procesului de învăţământ,
- proiectare curriculară a activităţilor organizate în cadrul procesului de învăţământ;
4) Teoria şi metodologia evaluării; analizează problematica teoriei şi metodologiei evaluării: conceptul de evaluare, strategiile de realizare a evaluării, metodele şi tehnicile de evaluare (tradiţionale şi alternative)
Autoarea, dr. în ştiinţe ale educaţiei, lector univ. la Universitatea Spiru Haret Bucureşti, este la a doua carte, după publicarea lucrării Reforma învăţământului. O perspectivă istorică (1864-1944), Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2001.
ISBN: 9789733020561
Editie: Brosata/Lucioasa
An aparitie: 2008
Limba: Romana
Autori: Gabriela C. Cristea
Format: 14.5x20 cm
Nr. pagini: 212
Titlu original: