Învăţarea centrată pe elev a marcat o adevărată schimbare în învăţământul românesc. În acest context elevul nu trebuie „să ştie”, ci „să ştie a face”. Prezentul caiet are în vedere acest lucru şi nu numai.
Autorii propun recapitularea materiei prevăzută în curricum-ul naţional, clasa a IV-a, pe unităţi de învăţare, la disciplinele: limba română, matematică, stiinţe. Sarcinile de lucru propuse vizează atât obiective care se pot realiza prin munca independentă, cât şi prin lucrul efectiv la clasă, contribuind la ridicarea nivelului de pregătire al elevilor, la orientarea lor în dobândirea şi consolidarea deprinderilor de învăţare, autocontrol, perseverenţă.
Scopul acestei lucrări este de a pregăti elevii de clasa a IV-a pentru evaluarea naţională, dar şi pentru evaluarea iniţială din clasa a V-a. La finalul clasei a IV-a, MECTS, prin eşantionare, realizează o evaluare la nivel naţional a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar.
Potrivit noii Legi a Învăţământului, scopul evaluării este de a orienta şi optimiza învăţarea. Atât evaluarea naţională, cât şi cea iniţială se centrează pe competenţe, oferă feed-back real elevilor şi stă la baza planurilor individuale de învăţare.Acest aspect l-am avut în vedere în conceperea prezentului material.
Editie: Brosata/Lucioasa
An aparitie: 2012
Limba: Romana
ISBN: 9786065141223
Format: 27x19 cm
Nr. pagini: 103
Titlu original: