Despre omul din scrisori. Mihai Eminescu

Humanitas
24,19 Lei
Stoc epuizat
Cod Produs: SKU21895 Ai nevoie de ajutor? 0752114114
     „Nici pãtrundere directã pe usa de onoare, dar nici strecurare cvasilicitã pe scara de serviciu a jurnalului, opera epistolarã este adesea o deghizare mai credibilã, mai - instinctiv - sincerã a eului decât celelalte douã. Cã e scrisã în camizol sau redingotã, în pat, pe coltul scrinului, la cancelarie, în hamac, pe plajã, în holul hotelului sau într-o poianã însoritã, pe pãturã în pãdure, în budoar, la cazarmã ori pe patul de spital, scrisoarea face buna medie(re) între oglindirea necrutãtoare, crudã si nudã, a jurnalului si travestiul oficial al operei publice. Este un interstitiu, un limb, spatiu filtrant al extremelor, care estompeazã, dar nu falsificã, nuanteazã fãrã sã malformeze... prea mult.
     Nu studii de specialitate istorico-socio-literarã am de gând sã fac. Ca gazetar, nu am stofã de erudit si nu am de gând sã-mi croiesc un frac pentru lucrul în grãdinã. Nu istoria, nu istoriile mã intereseazã, ci firea omului, asa cum se înfãtiseazã ea în scrisul fãptuit exclusiv pentru (un) celãlalt. Lucru pentru patru ochi, scrisoarea stã, cum spuneam, la mijloc, legãturã între douã suflete. Dacã în jurnal te oglindesti mai mult sau mai putin narcisiac, compensator sau rãzbunãtor (cu sau fãrã gândul la cititorii posteritãtii), în scrisori esti obligat sã respecti regulile jocului în doi.
    Mi-am gãsit o vizuinã literarã, un refugiu sufletesc, o evadare mentalã scormonind în jarul iubirii dintre Mihai si Veronica si încercând sã vãd în ce mãsurã se plia expeditorul Eminescu pe specificul destinatarilor sãi.“
Dan C. Mihãilescu

DAN C. MIHAlLESCU, critic, istoric literar si eseist, s-a nascut la 12 decembrie 1953. A absolvit Facultatea de Litere a Universitatii Bucuresti (1976).

Nr. pagini: 172