Tentatia imposibilului. Victor Hugo si Mizerabilii

Humanitas
19,00 Lei
Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU26571 Ai nevoie de ajutor? 0752114114
      Tentatia imposibilului nu este o carte care vorbeste despre o alta carte. Mario Vargas Llosa plonjeaza in romanul Mizerabilii din perspectiva cititorului avizat, a entuziastului, a creatorului care stie prea bine cum se construieste o mare opera literara. Si, astfel, descoperim mecanismele secrete care au pus in miscare pana lui Victor Hugo pentru a crea celebra naratiune romantica franceza. Insa el nu se lasa coplesit de cuvinte si dezvaluie cheile specifice creatiei scriitorului francez. Ne releva acele semne care vorbesc despre un Victor Hugo scriitor, politician si, mai presus de toate, uman – pur si simplu un alt personaj al romanului, care stie sa se deghizeze in narator sau in protagonist si care mai stie inclusiv cum sa dispara fara urma in meandrele istorisirii.

Mario Vargas Llosa s-a nascut in 1936 la Arequipa (Peru) si a copilarit in Bolivia impreuna cu mama si bunicii materni, inchipuindu-si ca tatal lui e mort si ca fusese un erou. In realitate, la cinci luni dupa casatorie isi parasise sotia insarcinata si avea sa-si revada fiul abia zece ani mai tarziu, cand Mario se va intoarce in Peru. Intre 1950 si 1952 urmeaza cursurile unei scoli militare din Lima – experienta descrisa in primul roman, Orasul si cainii (1963). In 1955 se casatoreste cu o matusa, provocand mare scandal in familie, si divorteaza de ea in 1964, pentru ca, un an mai tarziu, sa se casatoreasca cu verisoara lui, Patricia. Intre timp, lucrase in Franta ca profesor de spaniola si ziarist. Dupa o tinerete in care se apropiase de comunism, ia distanta fata de Fidel Castro, ba chiar il acuza pe Gabriel Garcia Marquez, odinioara prieten, de servilism. Calatoreste, preda la universitati din America si Europa, devine scriitor celebru prin forta epica, luciditatea si ironia sa. „Literatura si politica se exclud reciproc", scrie Mario Vargas Llosa. „Scriitorul lucreaza in singuratate, are nevoie de totala independenta. Politicianul e total dependent, trebuie sa faca tot felul de concesii, exact lucrul pe care scriitorul nu-l poate face."

Nr. pagini: 200

ISBN: 5948353007466

Format: 20x13 cm