Fie ca se vor numi intr-un fel sau altul, fie ca vor recurge la metode
mai dure sau mai subtile, incercarile de influentare in masa ale unora
fata de altii se vor plasa pe un trend ascendent atat in lumea
militara, cat si in cea civila din viitorul imediat predictibil…
Oamenii politici, militarii, comerciantii, managerii, toti vor cauta
metode si solutii cat mai eficiente si eficace potrivit cerintelor lor
pentru a-si rezolva mai bine, mai repede si mai ieftin problemele.
(Calin Hentea)
Autorul ofera cititorului roman o lucrare care aduce nu numai o noua
perspectiva, dar si o alta "haina" pentru propaganda. Acest lucru este
meritoriu si datorita faptului ca abuzul de propaganda facut de
regimurile totalitare de dreapta (nazismul, fascismul, legionarismul
etc.) sau de stanga (comunismul) a condus la demonetizarea atat a
conceptului, cat si a practicii. Propaganda are astazi conotatii
negative, iar termenul este ocolit sau utilizat pentru a discredita
adversarii politici, atat in mediul interna cat si in cel
international. Curajul si originalitatea gandirii domnului Calin Hentea
sunt evidente fie si numai datorita faptului ca prin demersul sau
stiintific a incercat reabilitarea unui concept multisecular -
propaganda. Desigur aceasta nu este si singura solutie. Prima a fost in
sfera operationala, unde structurile militare angajate in conflicte sau
rezolvarea unor crize au trebuit sa gaseasca solutii pentru a evita ca
ceea ce se facea din punct de vedere al informarii opiniei publice
interne si internationale sa fie confundat cu mult hulita activitate de
propaganda. Asa s-au nascut structurile de relatii publice, PSYOPS,
INFO-OPS, comunicare strategica etc. (Constantin Hlihor)
Scrie un review
Review-ul a fost trimis cu succes.