După o îndelungată perioadă de uniformizare a învăţământului din ţara noastră, în ultimele două decenii au fost reglementate legal şi promovate mai multe alternative la sistemul tradiţional de învăţământ: Pedagogia Montessori, Pedagogia Waldorf, Pedagogia curativă, Pedagogia Freinet, Planul Jena, Programul Step-by-Step. Într-o perioadă relativ scurtă de timp, acestea s-au dezvoltat semnificativ antrenând un număr din ce în ce mai mare de elevi şi de cadre didactice.
Desigur, existenţa diferitelor alternative este benefică pentru un sistem de învăţământ dinamic şi deschis, ele punând în evidenţă şi valorificând, într-o perspectivă proprie, specifică, aspecte mai puţin vizate în învăţământul tradiţional. Ele promovează modalităţi de realizare a procesului educaţional care oferă alte variante organizatorice şi funcţionale decât cele proprii şcolii tradiţionale, ca urmare a unor viziuni de ansamblu diferite asupra marilor sisteme pedagogice contemporane, precum şi asupra practicilor şcolare actuale din lume.
Editie: Brosata/Mata
An aparitie: 2014
Limba: Romana
Format: 13x20 cm
Nr. pagini: 293
Titlu original:
ISBN: 9786065871977