Cum sa intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori

Trei
37,74 Lei
Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU28198 Ai nevoie de ajutor? 0752114114
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)
Gânduri psihanalitice despre educatia timpurie

Ce simte mama însarcinata?
Cum întâmpina familia copilul nou-nascut?
Care este importanta medicilor?
Ce simte copilul fata de fratii lui?
Care sunt greselile frecvente în educatie?
Cum ne explicam comportamentele agresive?
Cum întelegem rasfatul, timiditatea, lenea, geniul,
minciuna, furtul si hiperactivitatea?
Cum reactionam în situatii speciale?
Sunt întrebari pe care ni le punem ca oameni interesati de
dezvoltarea copiilor si de evolutia noastra în raport cu ei si
la care aceasta carte ofera raspunsuri noi, din perspectiva
psihanalizei.

dr. Speranta Farca
Psihanalist specializat în relatia mama–copil
Autoare a cartilor:
Psihanaliza si cele patru vârste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce traieste copilul si ce simte mama lui, Editura Trei, 2009

Cuprins:
Introducere
VENIREA PE LUME A COPILULUI —
CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL
I Familia
1. Mama – mediu placentar
1.1. Fantasma despre copil
1.2. Imaginea-icoana
1.3. Dorinta, vointa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterina
2. Devenirea ca tata
2.1. Tatal – hotar
2.2. Umanizarea în Numele tatalui
3. Numarul copiilor – specificul constelatiilor familiale
3.1. Familia copilului unic
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai multi copii
4. Bunicii
5. Strabunicii
II Lumea medicala
1. Sarcina si medicul obstetrician
1.1. Medicii si fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatal copilului
2. Nasterea
2.1. Medicul
2.2. Moasa
3. Cadrul medical al relatiei mama–bebelu?
3.1. Spatiul
3.2. Medicul neonatolog
3.3. Asistentele de neonatologie
3.4. Medicul pediatru
III Comunitatea
1. Comunitatea traditionala
2. Intrarea în comunitate, între tabu ?i ritual
3. Comunitati substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor
3.3. Alte încercari de sustinere
IDEI DESPRE EDUCATIE
1 Industrialism în educatie
2 Caracteristici ale relatiei parinte–copil
2.1. Autenticitate
2.2. Cine pe cine educa?
2.3. Hotarâre
2.4. Siguranta
2.5. Empatie
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj
2.8. Spatiu
3 Iubirea
4 Furia si agresivitatea
4.1. Cauze ale agresivitatii copilului
4.2. Cauze ale agresivitatii adultului
4.3. Forme ale agresivitatii
4.4. Consideratii generale
5 Câteva practici nocive în educatie
5.1. Bataia si semnificatiile ei
5.2. Interdictia de miscare si vorbire
5.3. Conditionarea
5.4. Tonul ridicat
5.5. Etichetarea
5.6. Comparatiile între copii
5.7. Cerinte prea multe sau inadecvate
5.8. Culpabilizarea
5.9. Îi raspundem copilului cu aceeasi moneda?
5.10. Umorul si ironia
5.11. Identitatea de comportament a parintilor
5.12. Interpretarea gresita a exprimarilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
5.15. Dresaj sau educatie?
6 Nevoia copilului de relatii proprii
6.1. Importanta familiei
6.2. Importanta comunitatii
6.3. Importanta relatiilor cu alti copii
7 Gradinita
7.1. Pregatirea pentru gradinita
7.2. Personalitatea educatoarei
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296
8 scoala
APROPIERI SI DELIMITARI ÎNTRE
PSIHANALIZA SI EDUCATIE
1 Concepte importante ale ambelor domenii
1.1. Cadru asigurator
1.2. Abstinenta
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului
1.5. Dezidealizarea
1.6. Functia de reparatie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea
2 Parintii – un factor important al psihanalizei copilului
3 Situatii traumatice
4 Strigate de ajutor ale copilului
4.1. Copilul deprimat
4.1.1. Punerea în pericol
4.1.2. Dependenta
4.1.3. Rasfatul
4.1.4. Pierderea obiectelor
4.1.5. Timiditatea
4.1.6. Genialitatea
4.1.7. Lenea
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta si neascultarea
4.3. Copilul în panica
4.3.1. Hiperactivitatea
4.3.2. Spaimele si angoasele
4.3.3. Izolarea
5 Abordarea situatiilor speciale
5.1. Psihoterapia psihanalitica a gravidei
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitica în diada mama–bebelu?
5.4. Adoptia
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali
5.8. Moartea copilului
5.9. Copilul cu malformatii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii
Încheiere
Bibliografie

Nr. pagini: 432

ISBN: 9789737073389

Format: 20x13 cm

An aparitie: 2010

Editie: Brosata/Lucioasa

Autori: Speranta Farca

Scrie un review


Suport clienti 10:00-17:00

0752114114 office@pravaliacucarti.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!