„Prevenția este o practică mai sănătoasă decât vindecarea”: pornind de la această convingere și de la ideea din științele organizaționale conform căreia „ceea ce nu se măsoară nu există”, cartea își propune să-i echipeze nu doar pe specialistul în resurse umane (practicant sau în formare), ci și pe managerii, antreprenorii și consultanții de afaceri interesați cu setul de instrumente și fundamentarea teoretică necesare pentru a înțelege cele mai importante constructe ce țin de comportamentul angajaților și performanța organizațională. Volumul oferă o descriere amănunțită a abordării diagnostice calitative și a celei cantitative, prezentând câteva concepte fundamentale, precum și o serie de chestionare dedicate măsurării acestora. Un ghid practic pentru dezvoltarea unei metode documentate de luare a deciziilor legate de oameni în mediul organizațional, pornind de la analiza stării de fapt a anumitor aspecte ce țin de dezvoltarea și manifestarea capitalului uman, precum și de intervenții posibile ce pot fi implementate pentru atingerea unei stări viitoare mult îmbunătățite.
Introducere în diagnoza organizațională • Cadre și modele de diagnoză calitativă • Organizațiile ca sisteme deschise • Organizațiile ca arene politice • Satisfacția cu munca • Caracteristicile muncii • Stresul ocupațional • Implicarea în muncă • Comportamentul civic în organizație • Comportamente contraproductive în organizație • Valorile la locul de muncă