Noul curriculum pentru învăţământul preşcolar promovează conceptul de dezvoltare globală a copilului, considerat a fi central în perioada copilăriei timpurii. Abordarea curriculumului din perspectiva dezvoltării globale vizează cuprinderea tuturor aspectelor importante ale dezvoltării complete a copilului, în acord cu particularităţile sale de vârstă şi individuale. Astfel, toate cele trei mari tipuri de activități de învățare, respectiv Activitățile pe domenii experiențiale, Activitățile didactice liber-alese și Activitățile de dezvoltare personală, vor urmări atingerea unor obiective de referință care, deși aparent vizează competențele academice, urmăresc și dezvoltarea fizică, socio-emoțională, a limbajului și a capacităților de învățare ale copilului. În ceea ce privește ultimul tip de activități enumerate mai sus, Activitățile de dezvoltare personală, trebuie să reținem că ele înglobează: rutine, tranziții, activități opționale și activități recuperatorii și de dezvoltare a abilităților individuale. Referindu-se la rutine, metodologia de aplicare a noului curriculum, precizează următoarele: Rutinele sunt activităţile-reper după care se derulează întreaga activitate a zilei. Ele acoperă nevoile de bază ale copilului şi contribuie la dezvoltarea globală a acestuia. Rutinele înglobează, de fapt, activităţi de tipul: sosirea copilului, întâlnirea de dimineaţă, micul dejun, igiena – spălatul şi toaleta, masa de prânz, somnul/perioada de relaxare de după-amiază, gustările, plecarea şi se disting prin faptul că se repetă zilnic, la intervale aproximativ stabile, cu aproape aceleaşi conţinuturi. Pentru Întâlnirea de dimineaţă, ca activitate importantă a zilei, care face parte din cadrul rutinelor, există câteva recomandări în ceea ce privește accentele care se cer puse în interiorul acesteia.
Nr. pagini: 84
ISBN: 9789731842929
Format: 23.5x16.5 cm
An aparitie: 2010
Editie: Brosata/Lucioasa
Autori: Smaranda Maria Cioflica, Camelia Lazar, Elena Ilie