„Atunci când discutăm despre «alternative» în educație, reacțiile imediate sunt de două feluri: cele dominante sunt de subminare și marginalizare (în general pe motive de conservatorism), iar altele, mai curajoase, de susținere și îmbrățișare necritică (bazate pe snobism). Orice tip de alternativă, inclusiv școlarizarea acasă, merită analize profunde, fundamentate, astfel încât potențialii adepți sau critici să iasă din zona emoțională și să încerce să înțeleagă în mod efectiv ce oferă (și mai ales ce nu oferă) fiecare dintre acestea. Homeschooling nu înseamnă mutarea școlii acasă, ci un alt mod de a face educație prin care copiii să fie ținuți cât mai aproape de instinctul lor natural pentru învățare. Cartea scrisă de Holt și Farenga este poate cea mai bună lectură pentru a începe să înțelegem cu adevărat acest fenomen."
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București